Fokker DVII EP parkflyer ARF 914mm

Polomaketa německého stíhacího dvojplošníku o rozpětí 914mm pro pohon střídavým elektromotorem třídy AXI 2212. Lehká celobalsová konstrukce s potahem nažehlovací fólií MonoKote, ovládaná křidélka, směrovka a výškovka.

Cena: 2 750 Kč včetně DPHPůvodní cena: 2 890 Objednávky a dostupnost zboží na tel. 583 236 389


Fokker D.VII byl nejvýkonnější a také konstrukčně nejmodernější německý stíhací letoun první světové války. Samonosná křídla s tlustým profilem mu propůjčovala výborné letové vlastnosti a absence obvyklé "chmelnice" vzpěr a výztuh zajišťovala nebývalou aerodynamickou čistotu, takže DVII byl velmi rychlý i s poměrně slabým motorem. Právě motory mercedes nebo BMW o pouhých 180 HP byly jedinou větší slabinou Fokkeru - v důsledku námořní blokády Německu scházely legovací kovy nezbytné pro výrobu výkonnějších motorů, což bylo pro síly Dohody velkým štěstím. Představte si, kdyby u Fokkerů měli takový Rolls Royce Eagle o 375 HP... Fokkery D.VII (stavěné v licenci u firmy MAG) dávaly pořádně zabrat i čerstvě narozenému československému letectvu při bojích na jižním a východním Slovensku proti silám komunistické Maďarské republiky rad.

Fokker D.VII ze série ElectriFly je park-flyer klasické velmi lehké celobalsové konstrukce s potahem nažehlovací fólií MonoKote určený pro pohon střídavým elektromotorem třídy AXI 2212. Vyniká výbornými letovými výkony a vpravdě maketovým letovým projevem. Snadno zvládá přemety, výkruty, Immelmannovu bojovou zatáčku a mnoho dalších obratů nezbytných pro přežití v tuhém "dogfightu". Dodává se jako ARF stavebnice se sestavenými a potaženými díly, což umožňuje velmi rychlé dokončení do letového stavu během několika málo hodin.

Trup je lehké celobalsové konstrukce, zapuštěná motorová přepážka umožňuje díky trojúhelníkovému držáku s distančními sloupky jednoduchou montáž střídavého motoru se snadným dodatečným doladěním vyosení v případě potřeby. Prostor pro akumulátory se nachází na spodní straně přední části trupu; je snadno přístupný díky odnímatelnému krytu.

Křídla a ocasní plochy jsou rovněž lehké celobalsové konstrukce. Spodní křídlo se k trupu upevňuje pomocí kolíků a šroubů, horní křídlo pomocí duralových vzpěr s vruty, takže model je pro přepravu nebo skladování jednoduše demontovatelný. Podvozek je tvořen duralovými vzpěrami a ocelovou osou s věrně maketovými koly; k trupu se upevňuje vruty.

Pro ovládání modelu se instalují čtyři pikoserva (např. HS-55); serva směrovky a výškovky jsou uložena v prostoru kabiny a kormidla ovládají drátovými lanovody. Serva křidélek jsou uložena v horním křídle a krátkými drátovými táhly ovládají křidélka.

Pro realistický letový projev je vhodné model pohánět střídavým elektromotorem třídy AXI 2212 s 18-25 A regulátorem napájeným z tříčlánkového Li-poly akumulátoru 1200-1300 mAh (vzhledem ke krátké přídi doporučujeme volit akumulátor o co největší kapacitě, který se ještě vejde do trupu, aby nebylo nutné model dovažovat olovem).

Pro ovládání modelu vystačí i ta nejobyčejnější čtyřkanálová RC souprava, jako je třeba náš CADET 4 - v tom případě je třeba serva křidélek zapojit pomocí Y-kabelu. Ideální je pěti- nebo šestikanálová počítačová RC souprava umožňující nezávislé ovládání serv křidélek. Serva -vyhoví běžná pikoserva 9-10 g s tahem aspoň 1 kg.cm, jako jsou třeba Hitec HS-55.

Stavebnice obsahuje: sestavený a potažený trup a nosné plochy, sadu maketových doplňků, plastový kryt motoru, podvozek s koly, sadu drobného příslušenství a návod.

Rozpětí 914 mm
Délka 686 mm
Plocha křídla 23,2 dm2
Hmotnost cca 730 g
Funkce S, V, K (2), M
Náročnost S1/P2

Doporučený pohon a RC vybavení:

  RAY FOXY AXI
Motor RAY C2830/12 FOXY C2213/22 AXI 2212/26
Regulátor FOXY R-25B Combo FOXY R-25B Combo FOXY R-25B
Pohonný akumulátor G3 RAY 11,1 V 1300 mAh G3 RAY 11,1 V 1300 mAh G3 RAY 11,1 V 1300 mAh
Vrtule GWS 9x4,7 GWS 9x4,7 GWS 9x4,7
Serva 4x HS-55
RC souprava min. 4 kanály

© 2012 Winter-market